[Nix-dev] WebDSL pointers

Eelco Dolstra eelco at cs.uu.nl
Mon Jun 11 12:48:01 CEST 2007

Jonathan Joubert wrote:

> Ik ben een afstudeerder bij Eelco Visser en ik ben bezig Nix (en daarna
> Stratego XT) te installeren op een Windows machine. Ik heb nu VMWare
> geïnstalleerd en daarin draai ik Ubuntu. De installatie van Nix werkt
> nog niet. Bijgevoegd een error die ik niet begrijp. Misschien mis ik nog
> een prerequisite of zo? Met de Berkeley DB heb ik trouwens moeten
> cheaten, dus mocht deze error daarmee te maken hebben, dan hoor ik het
> wel...

This error message ("Setuid/gid is writable by world") is very weird.  I have no
idea why aterm-helper.pl would be setuid.  The fact that it's world-writable is
probably caused by tar, which nowadays for some strange reason creates
directories world-writable when run as root.  "chmod -R go-w nix-...." should
fix this.

As Armijn pointed out, it's better to use the latest unstable release
(http://nix.cs.uu.nl/dist/nix/nix-0.11pre8825/).

--
Eelco Dolstra | http://www.cs.uu.nl/~eelco